قفسه بندی فلزی راهرو باریک و راک پالت

قفسه بندی فلزی راهرو باریک و راک پالت

قفسه بندی فلزی راهرو باریک و راک پالت کاملا مشابه یکدیگرند و هیچ تفاوتی در نحوه ساخت، متریال بکار رفته و نحوه نصب با یکدیگر ندارند. در واقع قفسه راهرو باریک دقیقا همان راک پالت است فقط در نقشه اجرا عرض راهرو ها را به حداقل عرض برای عبور وسایل جابجایی در نظر می گیرند.

قفسه بندی فلزی راهرو باریک و راک پالت مشابه یکدیگرند. یک ایده در نام گذاری راهرو باریک وجود دارد که نام آن را متمایز از راک پالت ساخته و آن کاهش عرض تمام راهرو ها تا حد امکان به منظور جلوگیری از هدر رفت فضای انبار می باشد. همان گونه می دانید در قفسه بندی فلزی راک پالت فضای زیادی از انبار به راهرو ها برای حرکت و چرخش لیفتراک اختصاص می یابد و عمده ترین مشکل این قفسه بندی نیز محسوب می گردد. با یک ایده ساده می توان این مشکل را حل نمود. برای حل این مشکل می توان به جای استفاده لیفتراک، از استکر های برقی استفاده نماییم که در یک راهرو به عرض دو متر می توانند چرخش داشته و بار گذاری و بار برداری را به آسانی انجام دهند.

برخی لیفتراک ها به صورت سفارشی ساخته می شوند که گذاشت و برداشت خود را از بغل انجام می دهند و تنها نیاز به یک راهرو برابر عرض خود دستگاه دارند که ایده اصلی نیز از همین جا نشات گرفته است.

نوشته ی: صنایع فلزی کمیل گلستان
مشاوره و طراحی رایگان: مهندس کمیل اسفندیاری
تلفن همراه: ۰۹۱۱۷۲۸۹۸۰۰

ایمیل: komeilsazeh@yahoo.com

 

قفسه بندی فلزی صنعتی راک بازو رولفرمی


ارسال نظر