google47eaa43d48c4ee87.html google-site-verification: google47eaa43d48c4ee87.html
قفسه راک انبار فلزی

قفسه راک انبار فلزی

استفاده از قفسه راک انبار فلزی می تواند انبارتان را منظم کند، اما روش مناسب انبارداری به وجود آمدن این نظم را قطعی می کنند.

 

قفسه راک انبار فلزی و کاربرد روش HIFO

 

استفاده از قفسه راک انبار فلزی یک عنصر لازم برای ایجاد نظم در انبارهای صنعتی بزرگ است. اما این عنصر با انتخاب و به کارگیری یک روش مناسب انبارداری که مکمل آن واقع شود، می تواند به یک گزینه کامل و کافی بدل شود. یکی از این روش های انبارداری روش HIFO می باشد. این روش بر این اصل استوار است که کالاهای با قیمت بالاتر در اولویت خروج قرار می گیرند. تا اینجا و در مقاله های پیشین با مفهوم کلی این روش، مزایا و معایب آن آشنا شدیم و آشنایی نسبی نسبت به این روش ایجاد کردیم، اما این روش با همه کاستی ها و نواقصش در چه انبار هایی کاربرد خواهد داشت؟ با ما همراه باشید.

 

کاربردهای روش HIFO و موارد مناسب استفاده

 

  • قابل استفاده در شرکت هایی که به دنبال کاهش مقدار مالیات هستند.
  • شرکت های تولیدی با تغییر مداوم قیمت مواد اولیه

این شرکت ها با استفاده از این روش می توانند در سودآوری خود به ثبات مناسبی برسند.

بدین ترتیب شرکت در معرض ریسک مالی قرار نخواهد گرفت.

  • بهبود نقدینگی در گردش

با توجه به اولویت خروج کالا های با قیمت بالاتر، شرکت مقدار بیشتری پول را به دست می آورند در نتیجه نقدینگی شرکت بالا خواهد رفت.

  • استفاده از این روش در کنار روشهای مانند LIFO و FIFO

این روش قابل ترکیب با سایر روش ها می باشد، و از این ترکیب می توان برای بهبود کارایی انبار استفاده کرد.

 

جمع بندی

 

روش HIFO جدا از کاستی هایی که ممکن است در برخی موارد به همراه داشته باشد، می تواند ابزاری مناسب برای مدیریت صحیح موجودی انبار در شرایط نامساعد و مساعد اقتصادی باشد. درک مبانی این روش و آگاهی کامل از زیرساخت های لازم مربوط به این روش می تواند ما را نسبت به استفاده یا عدم استفاده از این روش به انتخابی درست برساند.

 


ارسال نظر